Zákaznické linky dodavatelů energií: zdarma i za peníze

7.1.2015 NezařazenéX Energie  2 komentáře

Zákaznické linky 16 z 20 největších dodavatelů elektřiny a plynu v Česku jsou i na začátku roku 2015 zpoplatněny. Kolik zákazníci za jeden běžný hovor zaplatí, je však často velmi složité zjistit. Většina dodavatelů cenu hovorného neuvádí, konečný účet za volání se proto může u různých firem lišit.

Zavolání na zákaznickou linku a vyřízení některého z obvyklých požadavků, jako je například dotaz k aktuálnímu vyúčtování elektřiny či plynu, je zpoplatněno u drtivé většiny z českých dodavatelů energií. Vyplývá to ze srovnání údajů, které dodavatelé zveřejňují ve svých materiálech nebo na webových stránkách. Zdarma mohou telefonem svého dodavatele kontaktovat pouze zákazníci společnosti E. ON a některých alternativních dodavatelů.

Bezplatná telefonní linka, kterou na českém trhu zatím poskytuje jen zlomek dodavatelů elektřiny a plynu, začíná trojčíslím 800. Takzvané barevné linky, které jsou zpoplatněné, bývají přitom uvedeny předčíslím 840, 841 nebo 844. Ty využívají nejen alternativní, ale také některé velké energetické společnosti. Volání na barevné linky je většinou zpoplatněno tarifem, který má volající sjednaný u svého operátora. Nelze na ně zpravidla uplatnit volné minuty nebo volání zdarma.

Kolik ve výsledku za telefonát zaplatí, to se zákazník většinou dozví až z konečného vyúčtování operátora svých telefonních služeb. Bezplatně mohou zákazníci volat na zákaznickou linku společností E.ON, Amper Market, Europe Easy Energy a Vemex. Společnost X Energie, trojka mezi alternativními dodavateli energií, pak nabízí svým zákazníkům sjednání výhodného balíčku, v rámci kterého mohou na zákaznickou linku volat též zadarmo.

Rozdíl v přístupu dodavatelů je možné pozorovat i v případě doby provozu zákaznických linek. Není výjimkou, že operátoři velkých a zavedených dodavatelů jsou k dispozici 24 hodin denně. Do zákaznické kanceláře některých obchodníků s elektřinou a plynem se ale zákazníci dovolají jen po určitou část dne. Zkušenosti dodavatelů potvrzují, že o telefonický způsob komunikace je velký zájem.  Společnost X Energie proto poskytla svým zákazníkům využívat pro styk se zákaznickou linku i bezplatnou linku Skype, kde mohou zákazníci získat odpovědi na své dotazy stejně jako na běžné zákaznické lince společnosti.

(redakce)

Značky:  

2 komentáře Zákaznické linky dodavatelů energií: zdarma i za peníze

  • Rostislav F. řekl:

    Rozhodně si myslím, že pokud je firma solidní, tak včetně placených linek nabízí i možnost volat zadarmo, u xenergie když je nutnost kvůli něčemu telefonovat, tak využívám právě jejich skypu, který mě nestojí ani korunu a spojení je během chviličky. Osvědčilo se mi to.

  • Jarda řekl:

    Já jsem spíš než pro telefonování, pro osobní jednání. Tím, že bydlím v Krči tak si k nim radějc zajedu a nějaký linky řešit nemusím. Ale chápu, že pro mimo pražské moc jiných řešení není. Pak bych asi nejspíš volil taky ten skype, sice ho moc nevyužívám, ale když je to zdarma, tak bych volil tuto alternativu. Ale zatím potřeba nebyla.

Odpověz

Můžete použít: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>