Časté přechody mezi dodavateli energií zřejmě končí

29.1.2015 ČezE.onNezařazenéX Energie  3 komentáře

Maloobchodní trh s energiemi má svůj vrchol již zřejmě za sebou. Za poslední rok změnilo svého dodavatele přes 500 tisíc zákazníků. Na první pohled impozantní číslo, při bližším zkoumání však vyjde najevo, že je to o třetinu méně než před třemi lety. V době boomu se přitom odhadovalo, že se ročně může změnit až milion smluv.

V uplynulém roce se nejvíce dařilo získávat nové zákazníky jen několika menším až středním firmám. O více než 52 procent na 37,5 tisíce zákazníků například vyrostla Europe Easy Energy (3E), téměř o 30 procent na 32,5 tisíce pak společnost Armex Energy. Výrazným způsobem se dařilo i společnosti X Energie, která upevnila třetí pozici mezi alternativními dodavateli energií a ke konci roku vykazovala přes 80 000 zákazníků.

Již méně se dařilo dvojce mezi alternativnci – společnosti Centropol. Ta od prosince 2013, kdy jednička Bohemia Energy využila chyby v jeho smlouvách a skokově jí přebrala na 20 tisíc zákazníků u elektřiny, jen doháněla ztrátu a nakonec skončila na mínus 10 tisících zákaznících. Velkým sebevědomím na počátku loňského roku oplýval nový hráč na trhu s plynem firma MND ze skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka. MND plyn nejen prodává, ale i těží. A s jejím silným finančním zázemím se nikdo příliš nedivil smělým prohlášením z počátku roku 2014 o tom, že plánuje získat 200 tisíc nových zákazníků do tří let. MND rozjela velkou reklamní kampaň prakticky ve všech médiích, výsledek je ale zanedbatelný. Za celý rok se této firmě podařilo „urvat“ 2984 zákazníků u plynu a 664 zákazníků u elektřiny, celkem tedy 3648 odběrných míst.

Všechny firmy na trhu hledají nové způsoby, jak získat nové zákazníky. Podomní prodej se ale postupně stává méně a méně oblíbeným u většiny firem. Tradiční dodavatelé jako X Energie, ke kterým se nově přidávají i největší „alternativci“ Bohemia Energy a Centropol, sázejí hlavně na své jméno, kvalitní zákaznický servis a technické novinky. „Naše společnost jako jedna z prvních energetických společností v ČR zavedla uzavírání smluv se zákazníky elektronicky prostřednictvím tabletů“, k tomu uvedli zástupci společnosti X Energie.

Jednou z nejrychlejších cest, jak získat zákaznickou základnu, je koupě jiné firmy. Již tři roky se stále hovoří o tom, kdo koho koupí, na prodej měli být postupně skoro všichni hlavní hráči na trhu. Jedinou opravdu velkou akvizicí však zatím byla koupě Českého energetického centra firmou Bohemia Energy. Nyní zase na trhu kolují nejčastěji zprávy o prodeji Europe Easy Energy, její zástupci však tuto informaci nepotvrdili.

(redakce)

3 komentáře Časté přechody mezi dodavateli energií zřejmě končí

  • Hynek Moravec řekl:

    Ani se nedivím, že to upadá, mně stačilo projít jednou změnou a mám tak na dlouho vystaráno. U X energie vím alespoň na čem jsem, dle vlastních zkušeností firmu mohu řadit mezi ty slušnější, vždy když jsem měl nějaký problém, postavili se mu čelem.

  • Milan řekl:

    Taky už jsme asi před třemi lety přešli pod XEnergii a na rovinu jsem taktéž spokojeni. Pane Hynku, ale teďka jsem v jednom článku četl, že situace se opět mění a lidé opět začínají hojně měnit dodavatele. Takže nízké ceny hold táhnou, lidi rozpohybovali se zajímat o své výdaje.

    • Filip H. řekl:

      Milane a četl jste aktuální informaci, že za loňský rok to snad bylo více než 15% zákazníků? Njn chtíč po úsporách dělá své. By mě zajímalo, kolik zákazníků přibylo X energii, já loni dopomohl kamarádovi, který si vybíral novýho dodavatele, aby to změnil k nim. Říkal jsem mu, že jsem s nimi již dlouho době spokojený, tak dal na moje doporučení.

Odpověz

Můžete použít: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>