Osm vět podomních prodejců, u kterých byste měli zpozornět

14.3.2013 Zkušenosti s dodavateli  Komentář

Novoroční zdražení energií, nejen kvůli vyšší DPH, ale i zvýšení cen za distribuci, možná přiměje mnohé z vás ušetřit. Jednou z cest je změna dodavatele. Přečtěte si, jak se nenechat zmást obratnými výrazy obchodních zástupců.

1) Nemám čas, podepište rychle, mám ještě další schůzky…

Pokud vás bude někdo nutit k rychlému podepsání smlouvy aniž by vám všechno dostatečně vysvětlil a nechal vám čas na rozmyšlenou, měl by to být první příznak nekvalifikovaného obchodního jednání.

Pamatujte si, že výhodné nabídky se mezi dveřmi neuzavírají, potřebují čas a rozmyšlení. Čas, který si zkrátíte rychlým podepsáním smlouvy, investujete do jejího zrušení, které může zabrat opravdu dlouhou dobu.

2) Jsem pracovník provozovatele distribuční soustavy

Vydávat se za zástupce společnosti, ke které prodejce nepatří, je za hranicí zákona. Tito prodejci po vás budou chtít podespat novou smlouvu a budou se odkazovat na zlevněné ceníky za distrubuci elektřiny apod.

Pamatujte si, že sazby za distribuci jsou udávány rozhodnutím ERÚ a žádný obchodní zástupce vám nemůže poskytnout slevu na tyto služby.

3) Změnili jsme podmínky, musíte podepsat novou smlouvu…

V tomto případě se obchodní zástupce pravděpodobně vydává za vašeho  dodavatele a odvolává se na změnu obchodních podmínek, při kterých je nutné znovu podepsat smlouvu o dodávce energie.

Pamatujte si, že dodavatelé mají povinnost svého zákazníka informovat o této skutečnosti minimálně 30 dní předem, a to výhradně písemně (e-mail, dopis, SMS). Zákazník pak může nejpozději do deseti dnů před platností této změny dát výpověď.

4) Podepsáním se u nás k ničemu nezavazujete…

Obchodní zástupce vám předloží listinu, o které tvrdí, že je nezávazná nebo informativní a vyžaduje podpis. Ve skutečnosti je to však smlouva s novým dodavatelem.

Pamatujte si, že podpis vždy k něčemu zavazuje. Proto byste si měli být vždy jisti tím, co podepisujete. Většina smluv je formulářového typu se jménem, adresou a číslem odběrného místa. Všechny tyto indicie by vám měly napovědět, že se to není žádné prohlášení, nesouhlas se zvýšením cen a podobně.

5) Ukažte mi vyúčtování, spočítám vám, kolik můžete ušetřit…

Obchodní zástupce vyžaduje současné vyúčtování, na jehož základě vám spočítá nižší měsíční cenu. Může nastat i případ, že vám sdělí, že jedná v zastoupení jiného dodavatele (to je ta lepší varianta).

Pamatujte si, že tohle není forma kvalifikovaného prodeje. Záhy totiž zjistíte, že sice měsíčně platíte méně, ale na konci roku vám přijde doplatek a když ho rozpočítáte, zjistíte, že jste vlastně nic neušetřili. Navíc v řadě případů přijde také složenka na zaplacení aktivačního poplatku.

6) Musíte přejít k jinému dodavateli, váš současný zkrachoval…

Touto lživou informací začíná komunikaci zástupce, který přináší řešení v nové smlouvě s ještě lepšími podmínkami, než které měl původní, zkrachovalý dodavatel.

Pamatujte si, že krach dodavatele neznamená odpojení od energie. Zákazník je vždy jištěn dodavatelem poslední instance, který má v zákonem stanovených případech povinnost dodávat elektřinu zákazníkům za ceny stanovené Energetickým regulačním úřadem. O této skutečnosti je zákazník vždy informován písemně.

7) Jdu vám zlevnit elektřinu (plyn), ukažte mi fakturu…

Jedna z oblíbených uvítacích vět, při které se zástupci většinou dotazují na fakturační vyúčtování.

Pamatujte si, že to není profesionální nabídka a mělo by to vést k ráznému ukončení rozhovoru.

8) Jsem pracovník vašeho dodavatele…

Jeden z posledních případů, který byl zaznamenán, je prodej elektřiny, kdy se zástupce vydává za pracovníka vašeho dodavatele. Představí se, prokáže se na první pohled regulérní visačkou s logem vašeho dodavatele a nabízí slevu při přechodu na jiný tarif.

Pamatujte si, že v tomto případě se jedná opravdu o neetické chování na hranici zákona. Zde musí být člověk opravdu pozorný, které materiály podepisuje a k čemu se vztahují.

zdroj: finance.idnes.cz

Značky:  

Komentář Osm vět podomních prodejců, u kterých byste měli zpozornět

  • motylek2k řekl:

    Ano,ledacos je možné ale ten kdo to psal,tyto věty jak nenaleťet,ví o postupu prd.Takže,že chtějí vyučtování?ANO,totiž ve vyúčtování máte potřebné údaje které se vyplňují.Pakliže zákazník si mění dodavatele.A proč si ho mění?PŘECI ABY NEPLATIL TAKOVÉ HŘÍŠNÉ PENÍZE TŘEBA ČEZU A RWE.U prodejců když ukáže reguelní průkazku,prý je falešná….A PRŮKAZKY OD DOMINANTŮ NEJSOU FALEŠNÉ?Prostě je tu konkurence a tu nemají rády,protože je připravuje o miliony ročně…tak hurá a psát takové slátaniny.Existuje ověření platné ceníky a podobně.Navíc pakliže se uskutěční změna dodavatele u Vás doma,máte několik možností svoje rozhodnutí zrušit.Takový Čez,ten posílá dodatky ale zákazník se fixuje a dodatek NELZE ZRUŠIT,takže žádná sleva,pouze prodloužená doba.Podívejte se na Novinky .cz,co ten Čez udělal se zákazníkama.To je tím že kdekdo blbě radí a pak se ledacos svádí na společnost.Jestli máte vážení hodně peněz a chcete aby z nich žilo pouze pár vyvolených,budiž,je to Vaše věc.Potom si nestěžujte.Většinou tady…..zloděj křičí chyťte zloděje.Tak si položme otázku proč tak křičí.Po slavné revoluci padnul monopol,tak proto se to nadnárodním společnostem nelíbí.Každej je špatnej ale oni dobří.Oni mají stejky a Vy chleba s čínskou polívkou.Dobrou chuť.Já pracuji jako O.Z.Osobně mám výhrady na styl získávání zákazniků,ale to já nezměním i když vykonávám svoji práci poctivě a čestně.Jelikož existujou u nás homosexuálové …je každý chlap taky ?V republice se krade,tudíž je každý z Vás zloděj,nebo vrah nebo úchyl?Tak vidíte.Na pobočkách Vás oblbnou lépe protože lidi si myslejí že když jsou na úřadě,je to v poho.Ale pozor,oni jsou navíc placený za to, kolika lidem to rozmluví a vrátí je zpět.A věřte nebo ne,sami nadávají že mají výplaty nic moc,proto tak postupují,když tam sedíte.To se tváří jako by měly v hlavě všechnu moudrost… a ježíš marjá paní, copak jste to podepsala za hloupost,já Vám to vrátím.A buch, vás oblbnou ještě vice a už mají vyděláno.TOTIŽ MUSÍ PLNIT KVOTY.Lidi,probuďte se čtěte obchodní podmínky…jsou stejné u jiných společností,nechávejte si to vysvětlit,nevěřte že někdo neco hned skoupil,a že se jedná o stejnou společnost ale že se musí to znova vyplnit,nebo že jsou z regulačního úřadu,nebo že kontrolují ceny a musí se to znova zapsat.Pakliže nebudete dodržovat určité věci,potom jste pitommci Vy,nikoliv O.Z.Co je vhodnější pro normálního obyvatele?Platit víc nebo míň?
    Jinak,jdu si dát kafe a cígaretu,musím se uklidnit z toho /MOUDRA/ co tu radí znalci kteří zajisté vědí vše a o všem.

Odpověz

Můžete použít: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>